
SANT JORDI OMPLIRÀ DE CULTURA, LLIBRES I ROSES ELS CARRERS
La Fira del Llibre i de la Rosa repetirà a la plaça Catalunya
La celebració de Sant Jordi torna enguany a la normalitat, amb una programació semblant a l’època prepandèmica. Els actes centrals del dissabte 23 d’abril organitzats per l’Ajuntament tindran lloc a dos escenaris: la plaça Catalunya, després de la positiva experiència de l’any passat, i el parc Onze de Setembre.
A més, entitats com L’Avenç, Espluga Viva i l’Esbart Vila d’Esplugues, amb la representació de La Llegenda de Sant Jordi, també celebren activitats relacionades amb els llibres i la cultura.
DIADA DEL LLIBRE I DE LA ROSA
PL. CATALUNYA
• De 10 a 20 hores.
Parades de llibres i roses, a càrrec de les entitats d’Esplugues.
Signatures de llibres per part de diverses autores i autors.
• De 10 a 13 h.
Biblioteca infantil. La Biblioteca Pare Miquel d’Esplugues surt al carrer per oferir als infants un espai per gaudir dels llibres.
• De 10 a 13 h.
Espai infantil d’art per pintar, crear i dibuixar a càrrec de l’Espai Municipal de les Arts.
• D’11 a 12 h.
Lectura en català. Organitzat per Ajuntament, Servei Local de Català i Biblioteca Pare Miquel d’Esplugues.
• 12.30 h.
Lectura de poemes. Obert a tothom que vulgui llegir-ne.
PL. ONZE DE SETEMBRE
• 11.30 h.
Contacontes infantil
• A partir de les 17.30 h.
Espectacle infantil: ‘La Llegenda de Sant Jordi’ A càrrec de la companyia Gog i Magog.
El joglar Joanot conduirà al públic al món
de cavallers, dracs i princeses… I explicarà
la Llegenda de Sant Jordi amb una princesa imprevisible, un cavaller despistat i un simpàtic drac.
Tres passis: 17.30, 18.30 i 19.30 h. Durada de cada passi: entre 20 i 30 minuts.
SIGNATURES DE LLIBRES
PL. CATALUNYA
• De 10.30 a 12.15 h
Juan José Parra / Notas de esperanza
Míriam Díaz / Todo lo que lluevo
Aurora Nicolás / Amor infinito: cuando la vida y la muerte se dan la mano
Marian Álvarez / Secretos de posguerra
• De 12.30 a 14.15 h
Roger Pera / Èxit: on tot comença
Dolors Vinyoles / Set sota la pluja
• De 16 a 17.45 h
José María Asencio / En busca de la irrealidad
Xavier Sabaté / La boira de la incertesa
Fernando Carrera / ¿Cómo sobrevivir al mundo que viene?
• De 18 a 20 h
Jordi Catalan / La otra cara de la ambulància
Carles Domènech / Nueve cuentos chinos y uno de Cortázar
Gloria Sabaté / El vel de la deessa
SANT JORDI A L’AVENÇ
L’Avenç Centre Cultural celebra per Sant Jordi les següents activitats:
– Dijous 21 d’abril, a les 19.30 h
Presentació del llibre La veu d’un poble (1906-2006) a la sala Joan Brillas.
– Dissabte 23 d’abril, a les 19 h
Ballada de sardanes amb la Cobla Baix Llobregat, a la pista de L’Avenç, organitzat per la secció sardanista de L’Avenç.
ABRIL LITERARI L’ESPLUGA VIVA
L’entitat Espluga Viva ha preparat una programació durant l’abril amb la literatura com a protagonista, homenatge inclòs a l’escriptora Isabel Clara-Simó (1943-2020). Entre les activitats previstes (que es poden consultar a http://abrilliterari.blogspot. com), hi haurà el lliurament de premis del concurs literari (obert a narracions breus, microrelats i poesia), que tindrà lloc el dilluns 25, a les 19.30 hores, a la Biblioteca Pare Miquel d’Esplugues.
L’ESBART I LA LLEGENDA DE SANT JORDI
Una de les activitats clàssiques de finals d’abril a Esplugues és l’espectacle de ‘La Llegenda de Sant Jordi’ que representa l’Esbart Vila d’Esplugues. Després de dos anys d’absència per la pandèmia, enguany tornarà el dissabte 30, a les 19 hores, al parc Pou d’en Fèlix.